Telefoon WKZ 088 75 555 55

Heb je nog een vraag?

  • Kijk of je vraag hieronder staat bij de ‘ Veelgestelde vragen’.
  • Lees de folder: Hoe werkt het patiëntenportaal ‘Mijn UMC Utrecht?’
  • Bekijk de handleiding
  • Je kunt ook terecht bij de helpdesk speciaal voor het patiëntenportaal ‘Mijn UMC Utrecht’. Via e-mail patientenportaal@umcutrecht.nl of bellen via 088 75 688 90.
  • Met vragen over je zorg en behandeling kun je bij jouw dokter of één van je andere zorgverleners terecht bijvoorbeeld door het sturen van een ‘e-consult’.
  • Ben je jouw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Is je DigiD verlopen? Vraag dan opnieuw je DigiD aan. Meer informatie over DigiD lees je op de website digid.nl.

Veelgestelde vragen

Wie heeft er toegang tot het portaal?
Kijk hiervoor bij ‘Wie heeft er toegang tot het portaal: jij en/of je ouders?

Ik heb een vraag over een uitslag, wat moet ik doen?
Uitslagen zijn soms lastig te begrijpen en soms nog niet compleet. De dokter heeft alle uitslagen nodig om een volledig beeld van jouw gezondheidssituatie te krijgen. In principe krijg je toelichting op de uitslagen bij je eerstvolgende bezoek aan de polikliniek.

Als het nodig is neemt de arts altijd eerder contact met je op. Heb je toch twijfels? Neem dan contact op met de polikliniek of stuur een e-consult.

Hoe kan ik inloggen in het portaal?
Je kunt in het portaal inloggen als je 12 jaar of ouder bent en met de dokter hebt besproken of je het portaal wilt gebruiken. Als je dit wilt, zorgt de polikliniekmedewerker dat je toegang tot het portaal hebt. Zij heeft hiervoor wel een geldig legitimatiebewijs van jou nodig (paspoort of ID-bewijs). Daarna kun je inloggen met je eigen DigiD met sms-functie

Wat heb ik nodig om het portaal te gebruiken?

  • Een computer of tablet met internetfuctie
  • Jouw DigiD met sms-functie
  • Jouw mobiele telefoon

Met welke computers en tablets kan ik gebruik maken van het portaal?
Je kunt Mijn UMC Utrecht gebruiken op:

  • Windows computer ( Windows 7 of hoger)
  • Apple computer (MacBook, iMac)
  • Tablets (iPad vanaf versie 2, IPad mini, Nexus 7, Samsung Tab)

Je moet dan wel de juiste browser gebruiken. Je kunt Mijn UMC Utrecht niet gebruiken op een smart Phone. Je kunt wel inloggen met een smart Phone, maar de verschillende onderdelen werken niet goed.

Ik heb problemen met inloggen, wat kan ik doen?
De meest voorkomende problemen zijn:

  • Je bent nog niet in het WKZ geweest. Je hebt pas toegang tot het portaal als je in het WKZ bent geweest en aan de dokter hebt aangegeven dat je toegang tot het portaal wilt hebben. De polikliniekmedewerker zorgt dan dat je toegang krijgt. Zij heeft hiervoor wel een geldig legitimatiebewijs van je nodig (paspoort of ID-bewijs).
  • Er is iets met je DigiD. Lees meer hierover op de website van DigiD. Mogelijk voldoet je browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat je jouw computer moet upgraden. Heb je bijvoorbeeld een computer met Internet Explorer 8? Dan moet je de browser upgraden met Internet Explorer 9.

Ondersteunt het portaal alle browsers?
Het portaal werkt goed op Internet Explorer 9, Mozilla Firefox 24.0, Google Chrome 29.0, Apple Safari 6 en Android Browser 4.2.

Ik heb problemen met het gebruik van het portaal, wat kan ik doen?

  • Je kunt terecht bij de helpdesk. Via e-mail patientenportaal@umcutrecht.nl of telefonisch via 088 75 688 90. De helpdesk is te vinden vlakbij de hoofdingang van het UMC Utrecht, naast de balie van de centrale opname. Je kunt terecht tussen 8.30 – 17.00 uur.
  • Met vragen over je zorg en behandeling kun je bij je dokter terecht.
  • Ben je jouw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten? Is je DigiD verlopen? Lees meer op de website van DigiD.

Wat gebeurt er als ik ben ingelogd en ik opeens iets anders moet doen?
Als je geen gebruik maakt van het portaal word je na 15 minuten automatisch uitgelogd.

Met wie heb ik contact via het portaal?
Via het portaal heb je, net als tijdens een consult op de polikliniek, contact met een zorgverlener.

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?
Lees hier meer over bij ‘ Bescherming van je gegevens’.

Wat betekent het voor mijn behandeling als ik gebruik maak van het portaal?
Je kunt via het portaal contact zoeken met je dokter wanneer je wilt en vanaf welke plek je wilt. Hierdoor kan het zijn dat je minder vaak naar het ziekenhuis hoeft te komen.

Wat moet ik doen bij spoedvragen?
Het portaal is niet geschikt voor spoedvragen. Stuur in geval van nood dus geen e-consult, maar neem altijd telefonisch contact op met de polikliniek waar je in behandeling bent of met je huisarts.

Ik had een mail via het portaal van een zorgverlener moeten krijgen, maar ik kan deze nergens vinden.
Het kan zijn dat e-mails van het portaal in je spam (ongewenste e-mail) terecht komen. Het gaat dan om:

  • bericht dat je een e-consult hebt ontvangen
  • afspraakbevestiging
  • afspraakherinnering

Kijk in je mailbox dus bij ‘spam’ je de e-mail van Mijn UMC Utrecht niet hebt ontvangen.

Ik ben jaren geleden in het WKZ behandeld. Kan ik dan mijn gegevens van toen nog inzien?
Alle patiënten die voor een consult of behandeling in het WKZ zijn geweest, kunnen inloggen in het portaal. Er staan alleen geen behandelverslagen of patiëntbrieven van vóór 1 januari 2015 in het portaal.

Wilhelmina Kinderziekenhuis